۱ دی ۱۳۸۸

جناب آیت الله العظمی سیستانی، پیامتون به نیت قربة الى الله بود یا قربة الی بنده الله؟!

امروز وقتي لابلای اخبار پيام تسليت آيت الله سيستانی رو به مناسبت درگذشت آقای منتظری خوندم خیلی متعجب شدم.
تاريخ پيام تسليت ۳ محرم رو نشون میده، در حالی که تا همين امروز -يعنی ۵ محرم- از اين پيام تسليت و یا هرگونه پیام تسلیت و ابراز تاسف و تاثر دیگه ای از جانب ایشون در هیچ کدوم از خبر گذاریها و حتی در سايت رسمی خودشون هیچ گونه خبری نبود، گذشته از اینکه بین این پیام تسلیت با سایر پیامهای تسلیتی که ایشون تابحال در رابطه با وفات مراجع صادر کردن، تفاوتهای اساسی به چشم میخوره (+).
شاید بشه گفت اولین تفاوتی که این پیام تسلیت رو از سایر پیامهای تسلیت متمایز میکنه اینه که ایشون در سایتشون از سایر مراجع با لفظ "آیت الله العظمی" نام بردن در حالی که در مورد آقای منتظری به لفظ "آیت الله" بسنده کردن.
تفاوت های بعدی برمیگرده به لحن و نحوه نگارش: در حالی که این پیام خیلی مختصر و محقرانه و بیشتر خطاب به شخص احمد منتظری نگارش شده، شاهد هستیم که پیامهای تسلیت قبلی به شکل قابل ملاحظه ای مفصل تر بوده و در همه اونها -بدون استثنا- ایشون ابتدا از وفات مرجع فوق ابراز تالم و تاثر نموده، سپس وفات مرجع مربوطه رو ضایعه ای برای اسلام برشمرده و نهایتا اون رو به "آستان مقدس ولی عصر"، طلاب و خوانواده و در آخر هم به "جمیع مومنان" تسلیت گفتن.
اینها رو که به همراه انتشار دیر هنگام این پیام تسلیت کنار هم قرار میدی، اینطور به نظر میاد که هدف آیت الله سیستانی از انتشار این پیام مختصر و محقرانه اونهم بعد از انجام مراسم خاکسپاری، بیشتر از اینکه به منظور تسلیت درگذشت آیت الله منتظری بوده باشه، نوعی واکنش عوام فریبانه بوده در راستای جلب نظر افکار عمومی.
با توجه به موقعیتی که ایشون دارن نمیدونم چی میشه گفت اما سکوت هم نمیتونم بکنم... جناب سيستانی، آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر تشیع، شما با این پیام محقرانه و دیرهنگام آقای منتظری رو تحقیر نکردید، بلکه حقارت نفس خودتون رو نشون دادید. جناب آیت الله، جناب مرجع، من به عنوان یک انسان آزاده به شما به عنوان یک مقام مذهبی فقط یک توصیه دوستانه دارم و اونهم اینکه درسته اینطور که پیداست در باطن باور ندارید که یک انسان مومن و معتقد باید همه کارهاش صرفا در راه رضای خدا و به نیت قربة الی الله باشه، اما حداقل در ظاهر یا از آخور (رژيم جمهوری اسلامی) بخورید و يا از توبره (توده مردم و افکار عمومی) و فراموش هم نکنید که همه اینها در تاریخ ثبت خواهد شد و روزی آیندگان اونها رو مورد قضاوت و داوری قرار خواهند داد.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

حالا کی به پیام تسلیت اون نیاز داره
چه اهمیتی داره که اون چی فکر میکنه
بی خیالش

ناشناس گفت...

من هم امروز توی سایت آیت الله سیستانی به همین موضوع دقت کردم و متاسف شدم .
یادمون نره آیت الله العظمی منتظری فقط 1 دونه است و به گفته بسیاری تکرار ناشدنی و بدون جایگزین .
پس تعجب نکن دوست خوبم .

ناشناس گفت...

لازم هست مسانسکه میتوانند بروند وب یا حتا نامه بنویسند به این اقا که مگر چقدر دیگه میخواهی عمر کنی حیا کن دین فروشی را ول کن

ناشناس گفت...

خجالت بکشید. پیام نمیده غر میزنید، پبام میده غر میزنید. پیام رو که نباید به دلخواه شما بده.

ناشناس گفت...

آقای نیلوفر
1 ـ آیت الله سیستانی از هیچکدام از مراجع به ( آیت الله العظمي )یاد نکرده اند چرا خلاف نسبت می دهید ؟
2 ـ نامه ایشان برای فرزند آیت الله منتظری عصر روز یکشنبه نوشته شد و برای آقای شهرستانی نماینده ایشان در
قم فرستاده شد و صبح روز دوشنبه به آیت الله زاده تسلیم شده و چون نامه بود و نه پیام عمومی ترجیح داده شد کمی صبر شود تا ابتدا از طرف دفتر آیت الله منتظری پخش شود و چون تا صبح روز سه شنبه پخش نشد در سایت آقای سیستانی پخش گردید .
3 ـ نامه کاملا محترمانه است هر چند مختصر است ؛ جای تعجب است که شما آنرا محقرانه پنداشتید .
4 ـ آیت الله سیستانی شخصیتی است شناخته شده , اهل عوام فریبی نبوده و احتیاجی به آن ندارد .

نیلوفـــــــــر گفت...

ناشناس گرامی ۱، کسی به پیام تسلیت ایشون نیازی نداره و طرز فکر ایشون هم به خودشون مربوطه، اما عوام فریبی چیزی نیست که به این راحتیا بشه از کنارش گذشت کرد.
:::
ناشناس گرامی ۲و ۳، با نظراتتون موافقم. امیدوارم که راه ایشون ادامه داشته باشه.
:::
ناشناس گرامی ۴، را من خجالت بکشم؟! خجالت رو باید اون کسی بکشه که ادعاش گوش فلک رو کر میکنه اما خودش هم به اوه که میگه اعتقاد عملی نداره.
ایشون مجبور نبودن پیام بدن، اما از روی عافیت طلبی میان و یه طوری پیام میدن که هم به تریش قبای حکومت ایران برنخوره و هم دهن مردم رو بسته باشن، نهایت حقه بازی و فرصت طلبیه.

نیلوفـــــــــر گفت...

ناشناس گرامی ۵
۱- در سایت ایشون در بخش فارسی و در قسمت مربوط به پیامها اینطور اومده: (بیانیه معظم له بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله منتظرى (قدس سره)، بیانیه معظم له بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی بهجت (قدس سره)، بیانیه معظم له بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره)، بيانيه معظم له بمناسبت ارتحال حضرت آيت الله العظمی ميرزا جواد تبريزی (قدس سره)
۲- اگر ادعایی دارید لطفا اون رو مستند ارايه کنید. من نوعی همونی رو باور میکنم که میبینم و اونه که من دیدم این بود که تا روز فوق الذکر هیچ خبری از پیام تسلیت نبود.
۳- ارجاعتون میدم به سایت ایشون و پیامهای تسلیت قبلی، هر چند من همینجا هم به طور مفصل تفاوتهای این پیام رو با پیامهای قبلی شرح دادم.
۴- آیت الله منتظری از لحاظ اخلاقی و یا مراتب حوزوی مشکلی نداشتن و تنها مشکل ایشون با حکومت ایران بود، واکنش آیت الله سیستانی و لحن پیام تسلیتشون دست کمی از پیام تسلیت پر از کینه خامنه ای نداره، تو گو اینکه منافع شخص ایشون هم با تفکرات آقای منتظری در تضاد بوده.
ضمنا نیلوفر اسم زنونه هست و من هم به زنیتم افتخار میکنم.

Unknown گفت...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست