۲۲ خرداد ۱۳۸۸

بالاخره من هم رای دادم!

راستش تا همین امروز صبح هم بنا داشتم صرفا داشتم تماشاچی این بازی باشم اما با دیدن این لینک در وبسایت بالاترین دیگه دلم طاقت نیوورد و با خودم گفتم من هم یک حق رای دارم و از این حق استفاده میکنم.
باید بگم بعد از چند ساعت توی راه بودن وقتی که به محل سابق سفارت ایران رسیدم واقعا شگفت زده شدم. اصلا انتظار نداشتم کسی برای شرکت در انتخابات اومده باشه اما نشون به اون نشون که ناچار شدم چیزی بیشتر از نیم ساعت توی صف بایستم تا نوبتم بشه و البته چند نفری هم که گویا هر دوره در انتخابات شرکت میکردن اذعان داشتن که دوره های قبل شرکت مردم به این شکل گسترده نبوده.
مردمی که برای رای دادن اومده بودن مردم عادی بودن و از همه رده سنی هم توشون دیده میشد و تعداد افرادی که کلا برای اولین بار در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت میکردن هم کم نبود.
طی پرس و جوهایی که به عمل اووردم متوجه شدم که اکثریت افراد مثل خودم از راه های دور اومدن و رای کسانی که دور و بر من بودن بیشتر به موسوی بود که حرفهای جالبی هم میزدن، مثلا میگفتن که موسوی گفته حجاب رو آزاد میکنه(؟!) و به کنوانسیون ژنو میپیونده(؟!) و خانمش روزنامه نگاره(؟!) و ...
طبق اطلاعاتی که داشتم داخل صف برای افراد دور و برم قضیه کد ها رو -که خودم هم همین امروز توی بالاترین خونده بودم- شرح دادم و جالب اینکه با اینکه همه قضیه خودکارها رو میدونستن اما کسی از این مطلب اطلاعی نداشت. به هر حال بعد از شرح این مطلب بنا بر اطلاعاتی که داشتم به همه تاکید کردم که اگر کدها در محل اخذ رای نصب نشده بود بهتره که برای جلوگیری از تقلب و یا ابطال آرا در قسمت مربوط به کد فقط خط تیره بذارن که البته وقتی که اين حرفها رو ميزدم يه آقايی که تصميم داشت به احمدی نژاد رای بده خیلی چپ چپ نگاهم ميکرد.
لازم به ذکره که داخل حوزه اثری از آثار کد مربوطه نبود و وقتی هم که من این مطلب رو به مسئولی که اونجا بود بادآوری کردم با ترشرویی گفت کد مال داخی ایرانه و کلا نوشتن اسم نامزد مربوطه به تنهایی کفایت میکنه.
ضمنا یه نکته جالب دیگه هم این بوده که هرچند اکثريت خانمهايی که اومده بودن يه روسری کج و کوله ای هم به سرشون بسته بودن اما بعضی ها هم کاملا بی حجاب بودن که البته کسی به این مسئله کار نداشت.
پ.ن: امروز از خیلی از افراد دور و برم پرسیدم برای چی اینهمه راه اومديد که رای بديد، جواب همه این بود که برای ايران و برای مردم ايران که در حال حاضر در وضعیت بدی به سر میبرن و خب واقعيت هم همينه که هر کسی که داخل ايران بیاد سر کار تاثیری بر روی کیفیت زندگی مردمی که خارج از ايران ميکنن نميذاره واونطوری که من ديدم اينجا فقط و فقط عشق به ايران و احساس همدلی با مردمی در طول سالهای اخير استخونهاشون زير بار حکومت دروغ و تبعيض خورد شده، افراد رو پای صندوقهای رای کشيده بود.
به هر حال اميدورام که اميد اينهمه آدمها به بهبودی با دروغ و تقلب نااميد نشه.





۸ نظر:

ناشناس گفت...

Pas yekiam be karrobi ray dad. kare khobi kardi

نویدار گفت...

در هامبورگ هم همین فضا بود. رای من هم برای کروبی بود.

ناشناس گفت...

ارسال کننده این مطلب یا فلج بوده و مشگل راه رفتن دارد و یا مشگل بینایی. عکس ها نسان میدهد در نهایت 20 نفر از آنجا هستند و احتمالا خاصه خلاصه آدمکشان اسلامی، حالا چه جوری نیم ساعت طول میکشد که فردی از امت اسلام برود رای دهد معلوم نیستو باز محمد معجزه کرد و امت اسلام انگشت بدهان

نیلوفـــــــــر گفت...

ناشناس ۱ عزیز! احتمالا از یکی که یک کمی بیشتر به کروبی رای دادن، ولی خب من یکیشون هستم، البته قبول دارم که رای اکثریت به موسوی بوده ولی بالاخره همین تفاوت آرا و رقابته که داستان رو قشنگ میکنه;)
-----------------------------------
نویدار گرامی، من هم فکر ميکردم که اصلا هیچ کس نيومده باشه و حقيقتا از ديدن آدم هایی که اومده بودن شوکه شدم. به هر حال به نظر ميرسه که متاسفانه تقلباتی در حال انجامه که آرای مردم رو بی تاثير خواهد کرد:(

نیلوفـــــــــر گفت...

ناشناس گرامی شماره ۲! اينکه به هر کسی که عقايدی مخالف ما داره توهين کنيم کار بسيار راحتيه ولی اصلا قشنگ و اخلاقی نيست و من رو بیشتر به یاد افراد دیکتاتوری نظیر خمینی یا خامنه ای میندازه.
ضمنا اگه با دقت به عکسها نگاه کنی ميبينی که فقط تعداد افرادی که داخل خيابون ايستادن حدود بيش از ۳۰ نفر هست که تقريبا همين تعداد هم داخل بودن و در طول مدتی که من اونجا بودم طول صف کوتاهتر نشد و این رقم برای شهری در قلب آلمان و با توجه به اینکه امروز اینجا روز کاری بود رقم قابل توجهیه.
ضمنا اين افرادی که تو اونها رو آدمکشهای اسلامی ناميدی افراد معمولی و هموطنهای تو هستن که تقريبا خيلی هاشون هم با رژيم و اسلام مخالف بودن و از شهرهای دور اومده بودن برای بهتر شدن اوضاع ایران رای بدن. دم وورودی اتاق اصلی هم مامور سکیوریتی گذاشته بودن و افراد رو سه تا سه تا داخل راه میدادن تا داخل اتاق خیلی شلوغ نشه و شاید هم همین علت معطلی مردم بود.
گذشته از اینها من نه مسلمونم و نه به محمد اعتقاد دارم. لطفا دفعه دیگه قبل از اینکه حرف بزنی کمی فکر کن و اگر مخالف رژیم هستی حداقل آزاد اندیش باش و به تفکراتی غیر از تفکر خودت هم اجازه تنفس بده تا دست کم یه فرقی با اون محمود که مخالفین خودش رو بزغاله خطاب کرد داشته باشی.

امید ندارم که تغییر پیدا کنی ولی برات آرزوی شادکامی و تندرستی میکنم.

ناشناس گفت...

khosham umad niloofar, eyval :) khoob javabesho dadi!

sina ina گفت...

سلام نیلوفر. منم امروز اونجا بودم ولی نزدیک یک ساعت و نیم تو صف بودم. از همون مرده پرسیدم که باید کد بنویسیم یا نه، گفت اون برای داخل کشوره. اتفاقن قبلش هم یکی از دوستام زنگ زده بود و گفت که اینا میگن کد لازم نیست. من اما 77 رو نوشتم. خیلی سرخورده شدیم..

ناشناس گفت...

salam
hagh ba niloofar joon hast.
man ham emrooz oonja boodam ,,onghadr irani baraye ray dadan oomadeh boodand ke man taghriban 2 saat istadam ta betoonam ray bedam.va akharin khabari ham ke daram ta saate 8 shab vaghte raygiri tamdid shod